Belka
Poniedziałek, 6 Maja 2024   imieniny: Judyta, Jan, Jurand
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Instytut LB Medical oraz Gedeon Richter ruszają z kobiecą odsłoną kampanii #NASZAwtymGŁOWA – #wKobiecejGłowie

Data publikacji: 2021-03-12, Data modyfikacji: 2021-03-12
A A AWydrukDrukuj  
 
Instytut LB Medical oraz Gedeon Richter ruszają z kobiecą odsłoną kampanii #NASZAwtymGŁOWA – #wKobiecejGłowie

Kobieta w ciągu całego swojego życia ma do odegrania wiele ról społecznych - jest przecież żoną, matką, przyjaciółką, menadżerką, nierzadko żywicielką rodziny. A jak pokazało najnowsze badanie opinii na temat stanu zdrowia psychicznego Polek, przeprowadzone na zlecenie Instytutu LB Medical przez SW Research, 25% z nich nie czuje się spełniona we wszystkich rolach, jakie odgrywa na co dzień. Dlatego, z troski o dobre samopoczucie kobiet, ich kondycję psychiczną oraz emocjonalną, startuje kampania #wKobiecejGłowie. Jej inicjatorem jest Instytut LB Medical, a głównym partnerem Gedeon Richter. Kampania ma na celu zapewnienie kobietom przestrzeni do rozmów o ich emocjach, codziennych przeżyciach i doświadczeniach, dzięki czemu każda kobieta będąca w potrzebie może poczuć się wysłuchana i zrozumiana.

Dlaczego to właśnie kobiety są głównymi bohaterkami kampanii?

Według prof. Daniela Freemana kobiety od 20 do 40% częściej niż mężczyźni zapadają na różnego rodzaju choroby psychiczne. Przyczyna? Stres związany z koniecznością godzenia przez panie wielu życiowych ról, które są pełnione na co dzień, i które często bywają wyczerpujące, bo kobiety we wszystkich tych rolach chcą być idealne. Dlatego to ważne, by sprawdzić i zdiagnozować, co mieści się #wKobiecejGłowie, mówić o tym otwarcie i przede wszystkim przychodzić z pomocą.

Idea przyświecająca projektowi #wKobiecejGłowie powstała z potrzeby serca i troski o zdrowie psychiczne kobiet. Jestem kobietą i wiem, jak trudno jest być równocześnie matką, żoną, przyjaciółką, szefową. Nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli. Momenty słabości są wpisane w życie każdego człowieka. Ważne jednak by wiedzieć jak je przezwyciężyć i zapanować nad burzą emocji, która rozkręca się w naszych głowach. Poprzez tę kampanię chcemy wesprzeć kobiety w trudnych momentach, przekazać wskazówki, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Zdrowie zaczyna się w głowie, w kobiecej głowie, dlatego kampania została poświęcona właśnie paniom - mówi Dorota Bieniek-Kaska, prezes Instytutu LB Medical, pomysłodawczyni kampanii #wKobiecejGłowie.

Z badań wynika, że 50% kobiet zmieniło swoje podejście do profilaktyki zdrowotnej: ponad 46% pań dopóki czuje się dobrze, nie ma potrzeby umawiania wizyt u lekarzy, a ponad 20% całkowicie zrezygnowało z tradycyjnych wizyt w gabinecie z powodu strachu zarażenia się koronawirusem.

Ochrona zdrowia również tego psychicznego powinna być szczególnym priorytetem, dlatego w ramach inicjatywy chcemy uświadamiać, jak bardzo ważne jest sięgnięcie po pomoc w odpowiednim momencie.

Zaburzenia psychiczne mają wiele twarzy, ale również i źródeł. Owszem, codzienny stres, przeciążenie związane z nadmiarem obowiązków, praca, finanse mają ogromny wpływ na samopoczucie kobiet, ale to jednak biologia ma w tym obszarze swój duży udział. To interakcja predyspozycji genetycznych ze stresorami środowiskowymi powoduje reakcję depresyjną. Dlatego czynniki środowiskowe tak naprawdę inaczej wpływają na osoby z genetycznymi predyspozycjami do zaburzenia niż na te, które tych predyspozycji nie mają. W przypadku kobiet dochodzą jeszcze wahania hormonalne, które powodują rozdrażnienie, zmiany nastroju, i które mogą doprowadzić również do depresji - tłumaczy prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta, ginekolog, endokrynolog, seksuolog, kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Co kryje się #wKobiecejGłowie?

Analizując wyniki badań na temat stanu zdrowia psychicznego Polek zauważyłam, jak bardzo kobiety są skupione na swoich obowiązkach, zapominając o trosce o siebie, poświęcaniu uwagi sobie i swojemu zdrowiu. Byłam zaskoczona pozytywnymi reakcjami kobiet na codzienne wypełnianie dzienniczka emocji, który jak się okazało, był dla nich bodźcem do tego, by zatrzymać się na chwilę i przeanalizować swoje samopoczucie oraz towarzyszące na co dzień emocje. Co z tego wynikło? Wraz z upływem czasu panie gorzej oceniają swoje samopoczucie. 52% kobiet stwierdziło, że ich samopoczucie pogorszyło się przez wybuch pandemii COVID-19. W skali miesiąca mimo odczuwanej miłości (44%), optymizmu (43%), kobiety często odczuwają przykre stany emocjonalne takie jak: obawa, strach, przerażenie (35%). Sytuacja pandemiczna z pewnością miała ogromny wpływ na pojawiające się lęki, czy zmartwienia, chociażby w zakresie pracy, zarobków, niepewnego jutra. Co dziesiąta Polka zawsze lub prawie zawsze odczuwa stres o finanse. Dlatego uważam, że kampania #wKobiecejGłowie to strzał w dziesiątkę. Temat zdrowia psychicznego kobiet był zamieciony pod dywan, a przecież jest niezbędny
i jak się okazuje bardzo potrzebny -
mówi Justyna Babula, Agencja Badań i Opinii SW Research.

#wKobiecejGłowie z Gedeon Richter

#wKobiecejGłowie to jedna z odsłon kampanii #NASZAwtymGŁOWA, której inicjatorem jest Instytut LB Medical. Celem kampanii jest skoncentrowanie uwagi na zdrowiu kobiet, jako grupy społecznej szczególnie narażonej na zaburzenia psychiczne. Dlatego wraz z Gedeon Richter chcemy przełamywać tabu i przede wszystkim dawać paniom poczucie zrozumienia oraz przestrzeń do rozmów na temat towarzyszących im na co dzień emocji i problemów, z którymi się mierzą.

Gedeon Richter troskę o zdrowie kobiet ma wpisaną w swoją misję, dlatego z pełnym przekonaniem zaangażowaliśmy się w kampanię społeczno-edukacyjną #wKobiecejGłowie. Uważamy, że każda kobieta bez wyjątku, zasługuje na wsparcie i my to wsparcie chcemy dawać. Mogę śmiało powiedzieć, że działania w trosce o kobiety i ich zdrowie jest naszą codziennością - mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska. Oraz dodaje: W tym roku obchodzimy 120lecie istnienia naszej firmy i przez ten czas niezmiennie angażujemy się w różne inicjatywy na rzecz kobiet, w te związane ze zdrowiem, ale także z niezaspokojonymi potrzebami w zakresie ekonomii czy prawa. Uruchomiliśmy infolinię z myślą o kobietach będących w trudnej sytuacji życiowej. Tak naprawdę dokładamy wszelkich starań, aby ułatwić kobietom życie w zdrowiu i w dobrej kondycji emocjonalnej. Zgodnie z wynikami najnowszego badania opinii tylko 14% Polek zawsze rozmawia o swoich emocjach, a prawie 2/3 kobiet komunikuje je tylko w konkretnych sytuacjach lub jest w stanie mówić tylko o konkretnych emocjach, skrywając pozostałe. Czy nie czas to zmienić? Jako firma dbamy o kobiety, troszczymy się i jesteśmy ich partnerem na każdym etapie ich życia - chcemy nieść im pomoc bez względu na wiek, miejsce zamieszkania czy status majątkowy.

Co przed nami?

Kampania #wKobiecejGłowie to nie tylko słowa. Chcemy prężnie działać w tematyce zdrowia psychicznego kobiet, zapraszając inne podmioty do współpracy. Dzięki zaangażowaniu Fundacji Gerlsy będziemy inicjować wywiady z wybitnymi ekspertami, warsztaty dla kobiet, poszerzające horyzonty rozmowy, których głównymi bohaterkami będą właśnie panie. W kobiecej odsłonie kampanii oddamy głos kobietom, aby poczuły się ważne oraz nauczyły się troski o siebie. Pokażemy razem, że zdrowa kobieta, to szczęśliwa kobieta i jej cała rodzina.

Wiemy jak my kobiety żyjemy na co dzień. Pewnie gdyby nie kalendarz, trudno byłoby nam się w tych wszystkich obowiązkach i codziennych sprawach połapać. Żyjemy pod ciągłą presją, stawiamy czoła wielu trudnościom, też tym nieprzewidzianym, i często trudno jest nam kobietom skupić się na emocjach dnia codziennego i nad nimi zapanować. Ogromne znaczenie dla zdrowia psychicznego ma samoakceptacja - akceptacja wyglądu, ale i siebie, jako unikalnej jednostki i samoocena. Z badań zleconych przez Instytut LB Medical wynika, że 65% Polek zgadza się ze stwierdzeniem, że akceptują swoje ciało, jednak 27% respondentek nie jest z niego zadowolona! Nie pomaga tu zapewne przez nie mediów społecznościowych i dążenie do bycia taką, jak prezentują się inni w mediach społecznościowych. Dlatego chcemy mówić głośno o tym, że przekazy mediów społecznościowych często nie są prawdziwe - mówi Olga Bołądź, aktorka, Fundacja Gerlsy. I dodaje: Temat zdrowia psychicznego kobiet jest bardzo potrzebny. Fundacja Gerlsy jest inicjatywą zrodzoną z pasji, zapału do działania i solidarności kobiet. Chcemy wspierać kobiety i dawać im przestrzeń do tego, by mogły mówić własnym głosem o swoich sprawach i sprawach dla nich ważnych. #wKobiecejGłowie to dopełnienie naszych działań, dlatego zaangażowanie się w tę kampanię było dla nas czymś oczywistym i cieszymy się, że możemy wspólnie przekazywać dobro innym kobietom, które naprawdę tego potrzebują.

, Źródło artykułu: Instytut LB Medical
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 
warszawa

Warszawa – stolica kraju i miasto na prawach powiatu leży w województwie mazowieckim. Jest to największe miasto Polski. Obszar 517 km² zamieszkuje tu 1 735 442 ludzi. Skupiają się tu najważniejsze instytucje i ośrodki o charakterze naukowym, kulturalnym, politycznym i gospodarczym.

Lista zabytków i miejsc wartych odwiedzenia zdaje się nie mieć końca. Do tych najważniejszych i rozpoznawalnych z pewnością należy: Zamek Królewski i plac Zamkowy, Stare Miasto, Trakt Królewski i Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, pomnik Syrenki Warszawskiej, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik i Stadion Narodowy. Jest tu także cała masa dróg rowerowych. Szczególnie atrakcyjne są te ciągnące się wzdłuż Wisły. Na każdym kroku można spotkać tereny zieleni. Parki, skwery i ogrody to idealne miejsce na spacer. Jest tu też kilkanaście rezerwatów przyrody i dwa ogrody botaniczne. W granicach miasta rośnie nawet las! To zjawisko na skalę światową.    

 



 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola